Eva Nedomová

Náměstí 13/15, Nový Svit
Velké Meziříčí
59401
603 889 717
eva.darky@seznam.cz

JÓGA PRO ZAČÁTEČNÍKY

Ucelený kurz 12 lekcí, krok za krokem vysvětluje základy správného
jogového dýchní, zdravé provedení jednotlivých asán (pozic), vede k respektování vlastního těla, uvolnění,
relaxaci.

JEMNÁ JÓGA

Lekce probíhá v pomalejším plynulém tempu, je zaměřená na posílení, protažení a uvolnění svalů celého těla. Podporuje správné
držení těla, uvolnuje klouby i páteř. Dodá energii, harmonizuje tělo i dech.

Lekce je vhodná pro začínající klienty se základními znalostmi asán, pro klienty starší a ty se zdravotním omezením (po
konzultaci s lékařem).


POWER JÓGA

                
Dynamický cvičební styl který uvolní, posílí a protáhne celé tělo.Využívá pozic klasické jogy, cvičení plyne v souladu s dechem. Součástí
každé lekce je i relaxace.              
Lekce je určena pokročilejším klientům.


JIN JÓGA

               
Je považována za praxi klidné síly. Působí na uvolňování fascií, šlach a kloubů, především ve spodní části těla ( kyčle,
pánev, páteř).                 
Jin joga má specifické pozice s dlouhými výdržemi (2-5 minut). Pracuje s energetickými dráhami těla (meridiánami),
uvolňuje případné bloky a obnovuje proudění životodárné energie.                 
Vhodné pro hlubokou relaxaci a ponoření se do sebe.


JÓGA PRO TĚHOTNÉ

Lekce jsou určeny těhotným ženám od 15. týdne těhotenství až do porodu (po předchozí konzultaci s lékařem).

Není nutné, aby ženy měly předchozí zkušenosti s jogou. V lekcích se naučí správnému dýchání, jednoduché cviky působí preventivně proti
otokům rukou a nohou, bolestem zad a šíje. Zbavuje těhotné napětí a stresu, udržuje je v dobré kondici psychické i fyzické.

Důležitým cílem je také naučit nastávající maminky  respektovat a vnímat  potřeby svého těla i dětátka, relaxovat a odpočívat.


JÓGA PRO DĚTI (3-6 let)                  

V lekcích jogy pro předkoláky se děti veselým a hravým způsobem naučí objevovat své tělo i dech.                
S pomocí jednoduchých her, napodobováním zvířátek, rostlin a věcí které nás obklopují, provádějí děti jednoduchá dechová
cvičení a jednoduché jogové pozice. V lekcích je používáno hodně pomůcek, abychom udrželi pozornost malých dětí. Rodiče či prarodiče jsou v lekcích vítáni a zapojeni do společného cvičení (vstup se platí jen za dítě). Podložky na zem zapůjčíme. 


Něco o józe

Co je vlastně jóga?

 Stará duchovní praktika, která se  postupem času proměnila v celosvětovou módní vlnu. Ve svých mnoha podobách  - hatha, aštanga, vinjása, iyengar, power joga- je ale stále JEN JEDNA. Liší se pouze přístupy.
Poslední desetiletí provází společnost neuvěřitelné zrychlení našich životů, valící se množství informací, podnětů, obrovské nároky nejen pracovní ...  V porovnání s touto hektikou  je jóga se svou tradičností, přirozeností, soustředěností  - něco jako pilulka proti civilizaci, která umí neutralizovat rozrušující vliv moderního života, jemuž všichni čelíme. Pokud totiž podlehneme tempu doby, zjistíme, že nenacházíme spokojenost, štěstí, harmonii, dokonce ani zdraví. Každý, kdo cvičí chvíli jógu, vám vyjmenuje celý seznam výhod. Toto cvičení uklidňuje, přináší relaxaci, uvolňuje a obnovuje, nabíjí energií a silou. Prostě se po něm cítíte lépe!

Jak se jóga liší od ostatních typů cvičení?

Obecně (s výjimkami jako vinyasa  jóga) je spíš pomalejší, klade důraz na statické pozice (ásany) a plynulé pohyby. Nejvíc se asi odlišuje tím, že zdůrazňuje kontrolu dýchání a vnitřní uvědomění si pozic těla.
V různých sportech je z biomechanického hlediska  řada pohybů nepřirozených, pracují většinou jen některé svalové skupiny, dochází k dysbalancím.  Jóga učí pohybu se zpevněným "centrem" (zapojením svalů pánevního dna ,  hluboké břišní svalstvo a hluboké svaly kolem páteře).  Power jóga nemusí být jen příjemným cvičení pro posílení a protažení těla, ale i účinnou prevencí před sportovními úrazy, uvolněním po jakémkoliv  sportu.  Jóga  je často doporučována jako kompenzační cvičení při aerobních aktivitách (aerobik, běh, cyklistika,  spinning). 
Kvadricepsy jsou přetížené a hodně vypracované, proto je důležité hodně je protáhnout, prodýchat aby dolní končetiny zůstaly pružné, dobře pohyblivé, klouby uvolněné, ale se zpevněnými okolními svaly.
Z mých zkušeností je jóga velmi účinná i "potřebná" pro lidi cvičící v posilovnách. Ti se zaměřují na vnější svalový systém, nezpevňují tělo zevnitř, jejich přetížené svaly jsou zkrácené,  trpí často bolestí zad, hlavy, kloubů.
Nedílnou součástí každé lekce jógy je závěrečná relaxace - tím se také jóga odlišuje od jiných druhů cvičení. V klidu si lehnout na podložku, dýchat, uklidnit tělo i mysl. Už pár minut v šavásaně  při pozorování dechu  vám utřídí myšlenky, odpočinete si ... odcházíte s dobrou náladou!

Účinky jógy

Pod pojmem jóga si nejčastěji představujeme právě cvičení jógových pozic (ásan). Na pozice se klade přílišný důraz a mnohdy jsou špatně prováděny - bez soustředění, správného dechu, nebo s urputností a leckdy i bolestí. Ásana však v překladu ze sánskrtu znamená  "příjemná, pohodlná pozice", ve které jsme schopni se zastavit, určitou dobu setrvat.
Pozice nepůsobí jen nafyzickou část těla, ale ovlivňují i naši energii, mysl, vědomí.   
Jóga má vliv na celkově správný chod těla. Zlepšuje se paměť, odstraňuje stres, je doporučována psychology při léčbě depresí. Zvyšuje pružnost páteře (doporučována lékaři při skolióze, lordóze, kyfóze) , zmírňuje nebo odstraňuje bolesti zad, hlavy, zlepšuje pohyblivost kloubů - vynikajícím způsobem bojuje proti ztuhlosti vyvolané artritidou. Zánět a ztuhlé klouby omezují pohyb, jóga rozsah pohybu zvětšuje. Jóga je také doporučována při léčbě osteoporózy,  nemoci kostí, která je zbavuje minerálů a zvyšuje nebezpečí zlomenin. Jógové protahování  báječně stimuluje obnovu kostí. Námaha vyvíjená na kost přispívá k jejímu zahušťování a zesilování. Proto se cvičení doporučuje  i starším ženám, které toto "bezbolestné" onemocnění často postihuje. Jóga povzbuzuje a harmonizuje činnost vnitřních orgánu a žláz, podporuje látkovou výměnu a funkci lymfatického systému, posiluje imunitní systém. Ale především je hodina jógy jakousi očistnou lázní nejen pro naše tělo, ale i duši. Z lekce odcházíte s radostí a hlubokým uvolněním.                                                                      
PSYCHICKÁ POHODA JE PŘECE VÍC JAK PŮL ZDRAVÍ!

Pravidla pro cvičení jógy.

Obecně jsou mé lekce power  jógy určeny  zdravým lidem. Necvičte, pokud máte teplotu, virózu. Lidé se zdravotními komplikacemi, pro které je jógamnohdy velmi přínosná, by měli cvičit vždy po konzultaci s lékařem a na své komplikace mě před začátkem lekce upozornit. Některé jógové pozice nejsou vhodné např. pro lidi s vysokým krevním tlakem, problémy se srdcem, štítnou žlázou a jinými vnitřními orgány. Pokud mě o vašich komplikacích informujete, upozorním vás na nevhodnost pozice pro vaše tělo a doporučím modifikaci (jiný způsob provedení).
Dvě hodiny před cvičení nejezte, nepijte mnoho tekutin. Během cvičení se nedoporučuje pít. Po cvičení je vhodné 1 hodinu nejíst, nechat doznít blahodárné účinky cvičení na vaše tělo.
Veškeré pozice provádějte vědomě, soustředěně , plynule dýchejte.
Nenuťte se do pozic na které se v danou chvíli necítíte. Nesoutěžíme - ani sami se sebou! Plynule dýcháme - nádech a výdech nosem.
A nezapomínejte na úsměv!!!

Proč cvičím jógu já?

Pro pohodu - a to doslova. Když jsem před 10-ti lety začala cvičit power jógu, sama na sobě jsem pocítila její pozitivní účinky,
když jsem se zbavila letitých bolestí kyčelních kloubů a hodně mi pomohla i psychicky. Když vás to "chytí", začnete se zajímat víc. Něco si přečtete, něco uvidíte na videu, zkusíte pár interaktivních lekcí a seminářů.                                                                                    
Zásadním pro mě byla setkání se třemi inspirativními lidmi.                                                                                                                                  Vaškem Krejčíkem, "guru" české power jógy, neuvěřitelně pozitivním, "zářícím" člověkem .                                                                                                                   Danem Mullerem, majitelem IQ POHYB AKADEMIE, pragmatickým a nejdetailnějším znalcem lidského těla, jehož věčně "otravná" otázka  "a proč to tak funguje?" mě bude provázet a nutit k přemýšlení do konce života.
A pak také s báječnou Nikol Maio, instruktorkou power jógy, jejíž lekce prostě hladí po duši.                                                   
To, co mě tito lidé naučili, co mi ukázali, to se snažím předávat dál na svých lekcích. Mám ráda volnost, když
mi nikdo neříká, že toto je jediná" pravá" cesta, po které musím jít.
Přesto vedle mé cvičební podložky vždy leží kniha Medical yoga - anatomicky správné cvičení. To je pro mě základ.
Proto mi vyhovuje power jóga se svým neortodoxním přístupem, kdy se mohu na
svých lekcích nechat inspirovat různými styly jógy. Pak mohou být lekce pokaždé
jiné, vždy si zkusíte něco nového.
Přijďte si  zacvičit s mým přístupem k józe. Těším se na vás.
                                                                                                            
Namasté

Eva Nedomová